ZeleninaPodle vědců z Cambridgeské univerzity můžeme prodloužit život až o čtrnáct let, budeme-li respektovat čtyři zásady zdravého životního stylu. Za prvé nekouřit, za druhé pít alkohol s mírou, za třetí provozovat fyzickou aktivitu a za čtvrté zkonzumovat denně pět porcí ovoce či zeleniny. Vědci na vzorku 20 000 lidí ve věku od 45 do 79 let, které sledovali třináct let, zjistili, že největší negativní dopad na zdraví mělo podle očekávání kouření, které zyšuje pravděpodobnost úmrtí o 77 procent. Naopak lidé, kteří konzumovali dostatečné množství ovoce a zeleniny, měli o 44 procent menší pravděpodobnost úmrtí než lidé, kteří ovoce příliš nejedí. Přiměřená konzumace alkoholu pak zlepšila vyhlídky sledovaných osob na dlouhý život o 26 procent.

-jip-